Apr 19, 2016 - tips&tricks    No Comments

Totul Despre Linte !

images

 

Contribuţia adusa de linte la sanatatea inimii nu constă doar în fibre, dar si în cantităţi semnificative de acid folic si magneziu.

Pentru a fierbe lintea, utilizati trei cesti de lichid pentru fiecare ceasca de linte.
Preparatele din linte pot fi pregătite în ziua in care doriti sa le serviti, deoarece lintea nu trebuie inmuiata cu mult timp inainte, precum fasolea.
Înainte de a gati preparate din linte si de a spala lintea puteti raspandi pe placă deschisa la culoare sau de culoare contrastanta pentru a verifica şi elimina eventualele pietre mici sau moloz.
Idei de preparate din linte: Combinati linte fiarta cu ardei gras dulce tocat pentru a face salata rece delicioasa; pentru supa de linte marocana fierbeti lintea cu legumele preferate ca pentru orice supa iar spre final adaugati tamari, coriandru, chimen, ardei iute şi curcuma.
In ciuda beneficiilor nutritive de-a dreptul impresionante ale lintei, occidentalii de regula nu consuma atat de multa linte pe cat fac alte popoare. Multe persoane duc lipsa de mineralele esentiale prezente in linte – si sufera de carente de fier si magneziu – de aceea consumul lor acopera necesarul de baza si previne carentele, mai ales daca esti vegan sau vegetarian.
De exemplu, un sondaj efectuat in SUA in 2002 si publicat in Revista Asociatiei Dietetice Americane arata ca doar 8% dintre adulti consuma fasole, linte sau alte leguminoase in ciuda faptului ca sunt usor de achizitionat si foarte bogate nutritiv. Populatiile cele mai sanatoase de pe glob, care traiesc in zonele albastre ale planetei, asa cum sunt Italia si Grecia, consuma regulat linte si se bucura de stare de sanatate mai buna din acest motiv.
Cercetatorii au descoperit ca alimentatiile bogate in linte previn hipertensiunea si tind sa produca niveluri de colesterol mai bune decat alimentatiile cu consum redus de linte.
Pentru a beneficia din plin de consumul de linte, trebuie sa consumati multa apa astfel incat fibrele consumate sa aiba suficient lichid de absorbit. Studiile arata ca nivelul ridicat de fibre solubile prezente in linte capteaza glucoza din carbohidrati si incetineste digestia. Unul dintre calitatile principale ale consumului de linte reprezinta continutul scazut de amidon. Cu 15 grame de fibre in fiecare cana de linte consumata, lintea este una dintre cele mai satioase feluri de mancare.

SURSAFOTO: PINTEREST

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!